Nieuwe aanval Wakker Dier op AH en Jumbo

Wakker Dier is een campagne gestart waarin het klanten van Albert Heijn en Jumbo oproept om naar een fatsoenlijke winkel te gaan. De dierenwelzijnorganisatie stelt in een radiospot dat zij naar de Natuurwinkel of EkoPlaza moeten gaan als ze geen plofkip willen kopen.

Wakker Dier pakt Albert Heijn en Jumbo aan omdat zij volgens de organisatie ‘als marktleiders de rest van de markt sturen met hun laagste prijsgarantie, toenemend gestunt en opgedrongen kortingen naar hun leveranciers’. Waar supermarkten beterschap hebben beloofd met de verkoop van kip, hebben ze volgens Wakker Dier vorig jaar juist 26 procent vaker met plofkip geadverteerd.

In augustus startte de organisatie al een tv-campagne tegen de verkoop van plofkip in supermarkten. Ook die campagne richtte zich expliciet op Albert Heijn en Jumbo.

Eerder:
‘Supermarkten blijven stunten met plofkip’
Tv-campagne tegen plofkip bij AH en Jumbo

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!