Nike speelt in op acceptatie voller figuur

In de nieuwe campagne van Nike figureren vrouwen met flinke billen en dikke bovenbenen. Inspiratie vond Nike in de succesvolle reclamecampagne van Dove en de wasmiddelenfabrikant Dreft, waarbij niet-perfecte lichamen centraal staan. De advertenties van Nike zijn grappig en brutaal. Zo is er een vrouw te zien die tegen degenen die haar volle billen niet mooi vinden zegt: ‘Kiss my ... Just do it’. Gezien het hippe imago van Nike zou deze campagne wel eens de definitieve doorbraak kunnen betekenen van het vollere figuur. Trendgoeroe Faith Popcorn van Brain Reserve meent dat de trend niet begon met de advertenties van Dove, maar ontstond door het groeiende aandeel van zwarte en Spaanstalige Amerikanen in de popcultuur. Binnen deze culturen is een vol achterwerk aantrekkelijk. Nu laten trendvolgers hun billen zelfs opvullen om het gewenste aantrekkelijke resultaat te bereiken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!