Duitse Kaufhof geeft Belgische Inno facelift

Het Duitse Kaufhof werd drie jaar geleden de nieuwe eigenaar van warenhuisketen Inno uit Belgie. Sinds die tijd hebben de Duitsers gesleuteld aan het ultieme warenhuisconcept voor de Belgische markt en dat denken ze nu gevonden te hebben. Onlangs opende de compleet vernieuwde Galeria Inno in de Brusselse Nieuwstraat zijn deuren. De hele ombouwoperatie heeft een kleine 20 miljoen euro gekost. Ondanks de metamorfose is Inno trouw gebleven aan zijn speerpunten: sterke merken, A1-lokaties en een hoge servicegraad. Het assortiment bestaat voor een belangrijk deel uit dames-, heren- en kinderkleding en daarnaast uit cosmetica, woninginrichting en linnengoed. Van het succes van de Brusselse Galeria Inno hangt veel af; deze winkel is veruit de grootste Inno en goed voor eenderde van de totale omzet van de keten in Belgie. Dit vlaggeschip moet het imago van Inno in Belgie opkrikken. De afgelopen drie jaar is de omzet van Inno stelselmatig gestegen. Inno heeft tegenwoordig 15 winkels en is met 1.775 werknemers goed voor een omzet van 248 miljoen euro. Groep Kaufhof realiseert met 150 winkels (inclusief Inno) en 27.000 werknemers een omzet van 3,8 miljard euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!