Huis-aan-huisfolder vindt gretig aftrek

Met 11,5 miljoen Nederlanders is de huis-aan-huisfolder het middel met het grootste bereik. Daarnaast lezen nog eens 3,8 miljoen consumenten een digitale folder. Dat lijkt uit de NOM Folder Monitor 2014, dat door onderzoeksbureau GfK in opdracht van DDMA Businessgroep Verspreidingen is uitgevoerd.

Consumenten besteden gemiddeld zeventien minuten per week aan het lezen van papieren en digitale folders. 82 procent van de 6.643 ondervraagden ontvangt graag folders in de brievenbus, terwijl 29 procent digitale folders leest.

Driekwart van de consumenten beschouwt folders als handig en informatief. Tweederde van de respondenten geeft aan dat ze door de folder overwegen een aankoop te doen. 48 procent bezoekt na het lezen van een folder daadwerkelijk de winkel, terwijl folders voor vier op de tien het boodschappenlijstje bepalen.

Daarnaast ziet de helft van de consumenten de huis-aan-huisfolder als moment van ontspanning. Een even groot deel stelt het een groot gemis te vinden als papieren folders niet meer zouden verschijnen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!