KPMG : Adverteerders naïef

Adverteerders controleren te weinig of toegezegde kortingen waarop zij op basis van het contract met het media inkoopbureau recht hebben daadwerkelijk worden doorberekend. Dit blijkt uit onderzoek van KPMG. Volgens het onderzoek maken adverteerders onvoldoende gebruik van de mogelijkheid om door een onafhankelijke derde een controle te laten uitvoeren. Redenen hiervoor zijn vertrouwen op een correcte behandeling van het mediacontract, onvoldoende realiseren hoe groot het financiële belang is van het niet-correct opvolgen van de afspraken door het media inkoopbureau en de complexiteit van het contract. De oplossing ligt in het vaker toepassen van de zogenaamde audit clausule, dus vaker een controle laten uitvoeren door een onafhankelijke partij.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!