Gemeente verdient aan gevelreclame

Ondernemers klagen over een forse stijging van de zogenaamde precariobelasting die moet worden betaald voor het ophangen van naam- of reclamebord aan hun winkelpand. Ook verbaast MKB-Nederland zich over de regionale verschillen in de hoogte van de belasting. Gemeenten houden het straatbeeld in de gaten en laten niet elke reclame-uiting toe. Eindhoven liet ondernemers weten dat de reclamebelasting van 321 naar 514 euro stijgt. Daarnaast meldde de gemeente dat ondernemers voortaan ook moeten gaan betalen voor reclame-uitingen achter de winkelruit. Een oplossing om willekeur uit te sluiten is volgens MKB-Nederland een landelijke limiet voor de reclamebelasting.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!