Sfeer belangrijker dan prijs

Sfeer en omzet lijken steeds meer met elkaar verbonden. Uit het onderzoek ‘Trends in retail’ blijkt dat consumenten steeds meer waarde hechten aan een inspirerende winkelbeleving. De aankomende seizoenswisseling is een uitgelezen moment om langer stil te staan bij sfeerbeleving. Zo liet de helft van de ondervraagde consumenten en retailers weten dat het winkelaanbod dusdanig aan het vervlakken is, dat de prijs vaak als enig onderscheidend criterium overblijft. Verder blijkt dat 75 procent van de consumenten van mening is dat extra aandacht voor sfeer en presentatie meer klanten zou trekken. Iets meer dan de helft van de consumenten vindt winkeluitstraling zelfs belangrijker dan merkbeleving. Inspiratie is op te doen op de website Beekwilder.com.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!