McDonald's werkt aan geautomatiseerde Facebookcontent

McDonald's wil via een CRM-systeem automatisch berichten plaatsen op zijn ruim vijftienduizend Facebookpagina's. De fastfoodketen werkt aan de doelstelling om aan het einde van dit jaar 14.500 Facebookpagina’s geopend hebben, zodat alle vestigingen actief zijn op het sociale netwerk. Momenteel heeft de keten zevenduizend pagina’s op Facebook.

De Amerikaanse retailer werkt hiervoor samen met CRM-softwareontwikkelaar Salesforce. Via een CRM-systeem is de fastfoodketen in staat geautomatiseerd merkberichten te plaatsen op alle Facebookpagina’s. Ook wil de keten realtime het gesprek aangaan met consumenten. Daarnaast werkt de keten aan hun aanwezigheid op Twitter. 

“We willen daar zijn waar onze klanten ook zijn”, aldus hoofd digitale marketing David Martinelli bij McDonalds. Hij geeft aan op de social media-kanalen te willen luisteren en praten met de achterban. “De McDonalds-ervaring begint en eindigt niet bij hun bezoek aan het restaurant maar vindt ook plaats op social media. Daar kunnen wij de gesprekken lezen, begrijpen en ons mengen in het gesprek.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!