Jumbo wil twee nieuwe Foodmarkten per jaar

Jumbo wil binnen drie tot vijf jaar over circa tien Foodmarkten beschikken. Na de opening van de Foodmarkt in Amsterdam moet het winkelbestand jaarlijks met circa twee nieuwe vestigingen worden uitgebouwd. “Voor ons dit het startschot voor de verdere uitrol van het concept”, zegt cco Colette Cloosterman-van Eerd in Het Financieele Dagblad.

De vestiging in Amsterdam-Noord van 2600 vierkante meter werd woensdag geopend. Naast een assortiment dat voor zeventig procent vers is, bereiden koks gerechten in de keukens die ter plekke kunnen worden genuttigd. Daardoor liggen de kosten hoger dan in een reguliere supermarkt. “Onze grootste opdracht wordt om de laagste prijzen te houden”, stelt Cloosterman- van Eerd.

De uitrol van de versmarkten vindt plaats terwijl de ombouw van C1000-winkels naar Jumbo-vestigingen nog gaande is. Dat is noodzakelijk, vindt financieel directeur Ton van Veen. “Het grote gevaar is dat we door die ombouwoperatie vijf jaar lang vergeten naar buiten te kijken. Daar moet je voor waken als je leidend wil blijven.”

De eerste vestiging van Jumbo Foodmarkt in Breda maakt bijna twee jaar na de opening nog geen winst. “De winkel heeft wel een positief EBITDA, maar we kunnen nog niet alle investeringskosten terugverdienen”, zegt Van Veen. Binnen ‘een aantal jaar’ moet de vestiging positief bijdragen aan de winst van de supermarkten. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!