Unilever zet Mora in vitrine

Unilever biedt snackfabrikant Mora te koop aan omdat de snackfabrikant zich op de lokale markt richt en er maar beperkte schaalvoordelen mogelijk zijn. Daarnaast start Unilever een onderzoek naar de toekomst van zijn diepvriesproducten in West-Europa, waarvan Iglo één van de merken is. Diepvriesproducten (met uitzondering van ijs) presteren slecht. Consumenten geven steeds meer de voorkeur aan dagverse producten en de concurrentie van huismerken blijft toenemen. Diepvriesproducten hebben een geschatte operationele marge van tussen de tien en vijftien procent. Met een jaaromzet van twee miljard euro zorgt het vriesvak voor vijf procent van de concernomzet.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!