Carrefour wil weg uit Japan

Carrefour wil haar acht hypermarkten verkopen. In 2000 werd de eerste Japanse hypermarkt van Carrefour geopend. Met de opbrengst van de verkoop wil het Franse supermarktconcern haar financiële situatie verbeteren. Die staat onder druk door de teruglopende consumentenbestedingen in Europa en de toenemende concurrentiedruk van vooral Wal-Mart. Wal-Mart, Tesco en Aeon worden als potentiële kopers genoemd. Voor de opening van de eerste Japanse hypermarkt sprak Carrefour de ambitie uit om in 2003 13 Japanse vestigingen te hebben.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!