Specsavers neemt optiekconcept op de schop

Specsavers neemt met de introductie van iPads afscheid van de traditionele bureaus in zijn optiekwinkels. De Britse retailer probeert het nieuwe concept momenteel uit in drie vestigingen, om het vervolgens naar alle winkels in zijn thuisland uit te rollen.

De optiekketen heeft voor de test goed gekeken naar de Apple Store, zegt retaildirecteur Andrew Wallbank van de pilotvestiging in Brighton. Het technologieconcern beschikt in zijn winkels over een Genius Bar, waar bezoekers in gesprek kunnen met medewerkers over de producten. Deze opstelling is volgens hem ‘een stuk minder formeel en meer ontspannen’.

De tablets nemen de rol over van de traditionele bureaus, terwijl ze ook gebruikt worden om brillen op te meten. Daarnaast dienen ze volgens Wallbank als ‘magische spiegels’, die klanten in staat stellen foto’s te maken terwijl ze verschillende monturen uitproberen. De implementatie van het nieuwe concept neemt naar verwachting drie jaar in beslag. Bekijk een video over de pilotwinkel in Brighton op RetailWatching.

In ons land introduceerde Hans Anders eind vorig jaar al een pilotwinkel voor een nieuwe omnichannel formule. Daarin is onder meer plaats voor technische snufjes als videoschermen, een touchscreen als informatiepunt, een self-service hoek en interactieve digitale spiegels.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!