Unilever zet in op Azië

Voedings- en wasmiddelenfabrikant Unilever gaat zich richten op de groeimarkt Azië. Daarmee consolideert het concern zijn positie in India en Indonesië. De grootste uitdaging voor het van oorsprong Brits-Nederlandse levensmiddelenconcern bevindt zich in China. Reden van de koers is de dominante aanwezigheid van concurrenten zoals Procter & Gamble en Nestlé, die in markten buiten de EU en VS marktaandelen hebben van 40 procent. Unilever heeft volgens bestuursvoorzitter Cescau te weinig van zulke posities.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!