Voetbal in de supermarkt belicht

Supermarkten tonen steeds meer interesse in voetbal ondanks het feit dat slechts 20 procent van de bezoekers in supermarkten man is. Super de Boer sponsort het KNVB jeugdvoetbal en Plus de Eredivisie. Er komen steeds meer supermarkten bij voetbalstadions (Almelo, Groningen). De toenemende interesse voor voetbal is voor GfK reden om dit fenomeen eens nader onder de loep te nemen.

De belangrijkste conclusies uit het onderzoek zijn:

  • Een doorsnee huishouden kijkt veel naar voetbal op TV waarbij de Eredivisie en Oranje favoriet zijn.
  • Vooral Edah en C1000 klanten zijn voetbalminded.
  • Ajax is de meest favoriete voetbalclub. Binnen de huishoudens heeft de Amsterdamse voetbalclub meer fans dan Feyenoord, PSV, AZ en Heerenveen bij elkaar.
  • C1000 klanten zijn relatief vaak supporter van Heerenveen en Feyenoord terwijl de formules Jumbo, Edah en Super de Boer veel PSV fans als klant hebben.
  •  Feyenoordfans zijn naar verhouding vaak klant bij Bas van der Heijden en Konmar, terwijl de Noord-Hollandse ketens Dekamarkt, Vomar en Deen relatief veel AZ en Ajax fans herbergen.
  • De WK 2006 in Duitsland zal waarschijnlijk door 75 procent van de huishoudens op TV worden gevolgd. Als bondscoach Marco van Basten het succes van het EK 1988 kan herhalen is ook net als in 1988 een herstel van het consumentenvertrouwen niet uit te sluiten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!