Brood niet beschikbaar voor avondklanten

Veel supermarktformules zeggen brood als speerpunt te hebben binnen hun formulebeleid. Toch blijkt dat de avondklant vaak voor een leeg schap komt te staan. Supermarkten doen zichzelf daarmee tekort. Uit de Bedrijfsvergelijking Levensmiddelenhandel 2005 van Deloitte gaf 32 procent van de respondenten aan dat altijd vers brood tot sluitingstijd het belangrijkste aspect is waarop ze een supermarkt beoordelen. De avondklant is steeds belangrijker aan het worden voor de totale omzet van de supermarkten. In 2004 waren deze klanten goed voor 9,6 procent van de omzet. Een jaar later steeg het aandeel naar 10,3 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!