Buitenlandse A-merken wapen in margestrijd

Meer dan zeventig C1000- en twintig Golff-ondernemingen vullen de vrije inkoop met producten van Zu-shop-in-shop. De Oostenrijkse groothandel Gunz biedt zo’n duizend lokale A-merken uit 28 landen. Volgens de groothandel zelf kunnen de inkoopmarge op het assortiment oplopen tot maximaal 60 procent. Een Golff-ondernemer houdt het op 30-40 procent. “Bij ons gewone kruidenierswaren-assortiment kampen we met minmarge. Dat is nodig om de formule concurrerend te houden. Met Schapp Zu trekken we de kruidenierswaren-marge omhoog en kunnen we de minmarges compenseren”, aldus een Golff-ondernemer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!