Supermarkten verwachten meer paasomzet

Rond Pasen verwachten supermarkten een omzet te boeken van 776 miljoen euro. Dat is een stijging van 1,5 procent ten opzichte van de paasomzet vorig jaar, blijkt uit cijfers van GfK.

Vorig jaar lag de paasomzet nog op 765 miljoen euro. In een normale week boeken supermarkten zo’n 670 miljoen euro omzet. De supermarktomzet rond Pasen wordt hoger ingeschat dan de kerstomzet, toen 750 miljoen euro werd voorspeld.

Vooral uit de verkoop van producten van huismerken wordt een hogere omzet verwacht. Die ligt rond Pasen gemiddeld vijf procent hoger dan normaal. Dat komt volgens GfK vooral doordat er in deze periode meer luxe producten van eigen merken worden aangeboden, zoals AH Excellent, PLUS Moment en Lidl Delicieux.

De supermarktomzet is in februari met 1,8% gestegen ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar, meldt GfK verder. Die lag op 2,58 miljard euro tegenover 2,54 in 2014. Wel daalde de omzet per kassabon met 0,4 procent naar 22,09 euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!