Amerikaanse computerfabrikant lanceert pc voor tieners

De Amerikaanse pc-fabrikant Digital Lifestyles Group brengt een pc op de markt die speciaal bedoeld is voor tieners, de hip-e. De lancering is het gevolg van marktonderzoek dat uitwees dat jongeren behoefte hebben aan een pc als die van Apple. Ze gebruiken graag iPod en iTunes. Hun ouders willen echter geen computer van Apple omdat Windows er niet op draait. Digital Lifestyles besloot dus de pc-industrie te `verApple-iseren`. Jongeren werd gevraagd hoe hun ideale pc eruit zou zien waarna het bedrijf met een twintigtal opties kwam waaruit de deelnemers konden kiezen. Een prototype werd verspreid onder focusgroepen en in november 2004 komt de hip-e op de markt. De hip-e fungeert als hub voor alle digitale interacties van tieners. Er kan een MP3-speler op aangesloten worden en een mobiele telefoon. De computer heeft een hard drive van 120 gigabyte, zodat er een enorme muziekbibliotheek op aangelegd kan worden. Het systeem heeft speakers die ook een draagbare `beatbox` kunnen vormen. De hip-e heeft standaard een Pentium processor, Windows XP, antivirus software, spyware, pop-up blockers en mogelijkheden tot parental control.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!