Omzet outdoor reclame in VS stijgt naar 4,5 miljard dollar

In 2003 bedroeg de omzet aan outdoor reclame in de Verenigde Staten 4,5 miljard dollar. In 2002 was dat nog 4,1 miljard. In het eerste kwartaal van 2004 kwam de omzet uit op 1,3 miljard dollar. Sectoren die veel investeerden in outdoor reclame waren verzekeringen en vastgoed, die met 32,5% stegen ten opzichte van dezelfde periode in 2003. Ook lokale dienstverlening en amusement lieten een groei zien, van 10,8%. Auto?s, auto-onderdelen en ?accessoires vertoonden een groei van 9,3%. Dalers waren media en reclamebureaus, openbaar vervoer, hotels en retail. In 2003 bedroegen de totale uitgaven aan outdoor reclame in de VS op het gebied van plaatselijke dienstverlening en entertainment 776 miljoen dollar. Openbaar vervoer, hotels en resorts besteedden 528 miljoen, retail 528 miljoen, media en reclame 473 miljoen, restaurants 424 miljoen, financiele dienstverlening 407 miljoen, autodealers en service 407 miljoen, verzekeraars en vastgoed 390 miljoen, fabrikanten van auto, auto-onderdelen en ?accessoires 308 miljoen en bier- en wijnproducenten 231 miljoen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!