Visa Retail Jaarprijs: Hema en Van Dijk Mode

‘Verrassend eenvoudig en ongewoon gewoon’ oordeelde de jury over Hema. Dit topmerk dat zich voortdurend vernieuwt en waarbij klanten zich thuisvoelen werd uitgeroepen tot de Beste Winkelketen van Nederland. Verder sprak de jury haar lof uit over ‘de voortreffelijke resultaten en de hoge klanttevredenheid. Een voorbeeldige winkel die tot het beste behoort wat de Nederlandse detailhandel heeft voortgebracht’.

In de categorie ‘zelfstandige winkel’ ging Van Dijk Mode uit Waalwijk met de eer strijken en mag zich een jaar lang beste zelfstandige winkel van Nederland noemen. De jury sprak bij Van Dijk Mode over ‘een groot attractiepark (1.700 m2) voor de modeliefhebber waar op indrukwekkende wijze een verleidelijke collectie liefdevol gepresenteerd wordt. Passie, creativiteit en zakelijkheid staan borg voor prima resultaten in een krimpende markt. Een echte winnaar’. Eigenaar Hans van Dijk is tevens voorzitter van inkooporganisatie HADAC.

Tijdens het Visa Retail Jaarprijs Gala werden nog meer prijzen uitgereikt. Zo won supermarkt C1000 Peek in Delft de Innovatieprijs. De prijs voor Retail Design ging naar Nimco House of Shoes en de prijs voor de beste Service naar Mestrini Optiek in Meerssen.

Voor het eerst dit jaar werd een prijs uitgereikt voor de leukste doe-het-zelf winkel van Nederland. Deze Telegraaf Publieksprijs, gekozen door lezers van de Telegraaf, ging naar Hornbach in Zaandam.

De Adformatie Retail Reclameprijs kende dit jaar heel verrassend alleen genomineerden met de campagnes van de Bijenkorf, Hema en Wehkamp.

Winnaar van de De Human Capital Award werd dit jaar DA Van der Doelen in Heesch. Deze prijs voor het beste leerbedrijf in de detailhandel is een initiatief van het Kennis Centrum Handel.

De Visa Retail Jaarprijs is de meest prestigieuze prijs voor de detailhandel en wordt jaarlijks toegekend door de Stichting Retail Jaarprijs. Deze strikt onafhankelijke stichting zonder enige commerciële bindingen wordt breed gedragen en gecontroleerd door tal van organisaties, brancheverenigingen en retailorganisaties.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!