Meer reclame voor Unilever

Unilever verhoogt het marketingbudget in de hoop met reclame-acties meer marktaandeel te krijgen. De producent van onder andere Calvé, Robijn, Axe en Glorix wil hiermee vooral het marktaandeel in West-Europa vergroten/vasthouden. Uit de cijfers van het derde kwartaal blijkt namelijk dat Unilever nog steeds terrein verliest in West-Europa. De marges worden kleiner en Unilever verliest klanten aan huismerken.

In het verleden was Unilever geneigd in slechte tijden te snijden in het marketingbudget, maar topman Patrick Cescau heeft deze werkwijze afgezworen. Momenteel bevindt het bedrijf zich in een reorganisatie. Zo heeft Unilever in de meeste landen nog drie zelfstandige organisaties: Diepvries, Voeding en Huishoudelijke en Persoonlijke verzorging. Onder het motto ‘One Unilever’ worden deze afdelingen samengevoegd waardoor de kosten van de overhead naar beneden gaat.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!