Benadering van vrouwen door adverteerders verandert

Vrouwen worden voor adverteerders als doelgroep steeds interessanter. Zo is het aantal Amerikaanse vrouwen dat een tijdschrift leest tussen 1998 en 2002 met 6,1% gestegen, terwijl bij mannen sprake was van een stijging van slechts 4,3%. Verder kijken er 110 miljoen Amerikaanse vrouwen televisie, vergeleken met 101 miljoen mannen. Van de internetgebruikers is 50,4% vrouw en 85% van de vrouwen shopt online. Momenteel beschouwt 76% van de vrouwen zichzelf als doe-het-zelvers, tegen 67% van de mannen. Voorheen typisch op mannen gerichte klusprogramma`s op de tv moeten nu ook voor vrouwen interessant worden. Niet minder dan 80% van alle verbouwingen wordt geinitieerd door vrouwen. Verder zijn vrouwen momenteel goed voor 68% van de aankopen van nieuwe auto`s en 53% van die van occasions. Ze hebben invloed op 80% van alle auto-aankopen en nemen 65% van de beslissingen op het gebied van auto-onderhoud en -reparaties. Vrouwen kopen 51% van alle elektronica als pc`s, flat-screen televisies, cd-spelers en medische apparatuur voor thuisgebruik. Het is volgens critici dan ook geen wonder dat de vormen van dergelijke apparatuur steeds ronder worden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!