Lagere winstgroei voor Pearle-moeder

Lagere winstgroei voor Pearle-moeder

GrandVision heeft zijn nettowinst vorig jaar met 9,1 procent zien toenemen tot 251 miljoen euro. In 2015 groeide de winst van het concern achter Pearle en EyeWish nog met bijna een derde.

Eerder maakte het brillenconcern al bekend 3,5 procent meer omzet te hebben geboekt, eveneens een veel lagere groei dan in 2015. De toename van het aantal winkels was juist hoger. GrandVision heeft wereldwijd 6516 vestigingen, 406 meer dan in 2015. De aangepaste ebitda steeg verder met 6,7 procent tot 537 miljoen euro.

GrandVision heeft het doel om zijn omzet elk jaar met minstens vijf procent te laten groeien. Het optiekbedrijf behoort tot de tien snelst groeiende retailers wereldwijd. GrandVision zag zijn omzet tussen 2010 en 2015 met gemiddeld 29 procent per jaar toenemen, zo bleek onlangs uit het rapport Global Powers of Retailing 2017 van Deloitte.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!