Strategie U.S. Foodservice bekend

US Foodservice zet in op de groei van voedingsmiddelen door de versnelde penetratie van huismerken, gaat investeren in de verkooporganisatie en heeft daarbij de focus op de eerder gekozen geografische afzetgebieden. Verder zal U.S. Foodservice zichzelf hergroeperen in twee werkmaatschappijen, die zich elk richten op een specifiek afnemerssegment ("Broadline" en "Multi-Unit"). Dat blijkt uit de lange-termijnstrategie van Ahold voor de dochtermaatschappij U.S. Foodservice.

Het Broadlinebedrijf vertegenwoordigt meer dan 85 procent van de netto-omzet van U.S. Foodservice en is de belangrijkste motor van winstgevende groei. Het levert een breed assortiment van voedingsmiddelen en aanverwante producten en diensten aan onafhankelijke restaurants, zorginstellingen, horecabedrijven, overheidsdiensten, onderwijsinstellingen en andere afnemers van foodservice.

De plannen voor het Broadlinebedrijf zijn: (1) versnelde penetratie van huismerken, (2) investeringen in de verkooporganisatie, (3) versterking van de positie in geselecteerde geografische gebieden en (4) de ontwikkeling van een veelomvattend programma op het gebied van operationele excellentie.

Het Multi-Unitbedrijf van U.S. Foodservice, dat onder een eigen naam gaat opereren, levert voedingsmiddelen en aanverwante producten aan grote restaurantketens met meerdere vestigingen, vooral in de restaurantsegmenten 'quick service' en 'casual theme'.

Anders Moberg, CEO van Ahold, zei: "De financiële prestaties van U.S. Foodservice herstellen zich en in het plan dat wij vandaag presenteren worden de keuzes uiteengezet om de winstgevende groei te versterken en de vorming van een waardevollere en meer transparante onderneming ten behoeve van de aandeelhouders van Ahold." U.S. Foodservice is de op één na grootste distributeur in de Amerikaanse foodservice-sector met in 2004 een netto-omzet van 18,8 miljard dollar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!