Altio blijft dicht bij klant

De stropdassenfabrikant Altio laat zijn producten maken in Italië en China, maar koestert de eigen productie in Drunen. “Als bijvoorbeeld lime of paars ineens goed loopt, kopen we daar stof van bij en maken we er meteen dassen uit. Als dat uit het buitenland moet komen, ben je zo weken verder”, aldus Titus Thuijs, directeur van Altio en samen met Wim Mol eigenaar van het bedrijf.

Acht jaar geleden koos het modebedrijf voor een andere koers. Het middensegment stortte in elkaar, waarbij detaillisten uitweken naar boven en onder. Daarbij koos Altio voor de productie van duurdere stropdassen.

Jaarlijks worden dertigduizend dassen in China geproduceerd. In Italië worden nog eens 140.000 dassen gemaakt. De stropdassen worden alleen aan zelfstandige detaillisten verkocht. Daarnaast maakt het bedrijf dassen voor bijvoorbeeld de spelers van Ajax, PSV en Feyenoord. Ook voor andere firma’s worden maatproducten geleverd. De bedrijvencollectie is goed voor een kwart van de omzet. De verwachte omzet in 2006 is 3,5 miljoen euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!