‘SpongeBob voor gezonde voeding’

Het Institute of Medicine (IOM) uit Amerika beschrijft in een rapport over de grote veranderingen die noodzakelijk zijn in de voedingsreclame voor kinderen. Zo staat te lezen dat de populaire stripfiguren Scooby Doo, SpongeBob en de prinses van Disney moeten stoppen met het promoten van eten en drinken van suikerrijk en calorierijke producten. In plaats daarvan zouden de figuren zich moeten gaan inzetten voor gezonde voeding. Met het rapport luidt het IOM de noodklok in de strijd tegen ongezonde voeding. Het rapport hoort bij de lobby voor een industriële standaard tegen de ongezonde levenspatronen van veel kinderen. Lees hier het originele artikel

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!