Sponsoring steeds belangrijker

Heineken stopt steeds meer budget in sponsoring. Daarbij is het bedrijf de sponsoring steeds verder aan het professionaliseren. Zo heeft de brouwer een methode ontwikkeld om sponsoring te meten. Het instrument met de naam Sponsor Monitor houdt middels continue tracking onder steekproeven van telkens 100 man de naamsbekendheid bij van de merken waarvoor wordt gesponsord. Daarbij wordt niet alleen de eigen evenementen gemeten, maar ook die van concurrenten. Activatie is het sleutelwoord. “Sponsoring is een moeilijkere tool dan tv-reclame, want dat koop ik gewoon in. Bij sponsoring moeten we echt die rechten activeren, het draait helemaal om de invulling die je eraan geeft. Het moet passen binnen de totale communicatiemix”, zegt marketingdirecteur Herwin van den Berg.

Het Heineken-concern zet het sponsorbudget voornamelijk in voor sport, muziek en cultuur. Amstel en Heineken zetten daarbij nadrukkelijk in op sport en muziek. Het kleinere merk Brand wordt bij voorkeur gekoppeld aan culinaire en culturele evenementen. Sponsoring zal volgens Heineken een steeds belangrijkere rol gaan spelen binnen de marketingmix.”Maar daarbij moet je relevant zijn richting de consument, dus niet zomaar het sponsoronject hjelemaal groen willen spuiten”, aldus Van den Berg.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!