Nieuwe marketingman: Überseksueel

De opvolger van de metroseksuele man is volgens trendwatcher Marian Salzman de überseksueel. In feite is de opvolger ook een verbeterde versie van de metroseksueel. De überseksueel is een man die boven alle andere mannen staat. Daarbij heeft hij zijn eigen mannelijkheid geherdefinieerd en heeft zijn plek ontdekt. “Mannen groeien op in een door vrouwen gedomineerde omgeving. Steeds meer moeders zijn alleen en jongetjes hebben op de crèche en op school alleen maar vrouwen om zich heen, die bijvoorbeeld rustig gedrag stimuleren. Tegelijkertijd worden meisjes en vrouwen assertiever”, zegt Salsman. Een man die man durft te zijn en die goed kan omgaan met wilskrachtige vrouwen.

De überseksueel is de nieuwe groep waar marketing zich op moet gaan richten. De meeste merken hebben daar volgens Salsman nog niet genoeg over nagedacht. “Die gaan mannen verliezen. Heel veel mannen denken: waarom begrijpt die bierbrouwer niet dat ik naar een bar ga om een goed gesprek met een vriend te hebben?”.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!