Sint-assortiment komt steeds vroeger op de markt

Steeds vroeger liggen de vele producten voor Sint Nicolaas in de schappen van winkels. Zelfs twee maanden voor de aankomst van Sint Nicolaas liggen vele schappen al vol met pepernoten. Volgens marketingstrateeg Andre Platteel worden die producten eerder in de markt gezet om de sint-periode een langere duur te geven. Het verhaal van de Sint is volgens hem allang vervangen door het verhaal van het merk dat op hem wil meeliften. Minne Modderman, een pepernootproducent uit Friesland, heeft geen problemen met de vroege verkoop van pepernoten. Modderman kan de vraag nauwelijks aan en maakt zo`n 300.000 pepernoten per uur. Alles moet voor 15 november geleverd zijn omdat de winkeliers vanaf dat moment schapruimte vrij willen maken voor kerstspullen. Het eerder verkopen van Sint-producten leidt volgens Modderman niet tot meer inkomsten. `De spreiding is alleen anders`. Ype Jorna, managing director van bureau FutureBrand, ziet de Sint als afleiding van al het slechte nieuws. Jorna is van mening dat de groeiende behoefte van consumenten naar afleiding en onbezorgdheid steeds meer gezocht wordt in de rek van bijvoorbeeld het sinterklaas- en het kerstmoment.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!