Euretco-achterban positief

Recentelijk heeft Euretco in samenwerking met Q&A Research & Consultancy haar jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd. De retailservice-organisatie richt zich sinds kort weer volledig op de dienstverlening aan zelfstandige ondernemers en hecht derhalve nog meer waarde aan dergelijk onderzoek dan voorheen. Naast de tevredenheid van ondernemers over de dienstverlening van Euretco is ook gevraagd naar de toekomstverwachting van de respondenten. Met een verrassend positief resultaat! Euretco-ondernemers verwachten in 2006 een omzetstijging van 2,5 tot 4%.

“In ons eindejaarsbericht schrijven we ‘Een nieuwe lente, een nieuw geluid”, aldus Ferry den Hoed, groepsdirecteur van Euretco. “Dit slaat op onze koerswijziging en de wijze waarop we dat aan het invullen zijn. Maar belangrijker nog, op de ontwikkelingen in de markt. Het consumentenvertrouwen en de koopbereidheid nemen toe. Maar we zijn uiteraard nog meer geïnteresseerd in de omzetverwachting van onze ondernemers. Deze vraag hebben we in ons tevredenheidsonderzoek mee laten lopen.”

De koerswijziging van Euretco heeft kennelijk effect op de betrokkenheid van de bij haar aangesloten ondernemers. De response op het klanttevredenheidsonderzoek groeide met maar liefst 14%. Den Hoed: “Onze ondernemers hebben ons weer goed inzicht gegeven in ons functioneren. Daarbij hebben ze zichtbaar vertrouwen in de toekomst. Gemiddeld genomen wordt dit jaar nog een groei verwacht van circa 2%. Het komende jaar verwachten onze ondernemers in de mode-, sport- en wonenbranche een omzetgroei van gemiddeld respectievelijk 2,5%, 3,1% en bijna 4%. Het percentage ondernemers dat in 2006 een omzetdaling verwacht beperkt zich tot een minimum, een substantiële groep gaat uit van een stabiele omzet en ruim meer dan de helft van onze ondernemers gaat uit van groei. Daarbij is men gemiddeld genomen tevreden over onze dienstverlening. Er is nog genoeg werk aan de winkel, maar het feit dat de markt zich weer een beetje positief ontwikkelt helpt daarbij zeker!”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!