Trends in 2006

De Nederlandse consument leeft tussen hoop en vrees en kiest in 2006 voor passie. Socioloog en trenddeskundige Hans van der Loo van marktadviesbureau Samhoud is van mening dat angst een grote invloed zal hebben op de aankomende trends. Daarbij haalt hij de opkomst van afgesloten woonwijken aan en de florerende veiligheidsindustrie. Niet alleen wordt er gevreesd voor aanslagen en natuurrampen, maar ook voor de sociale zekerheid en de gezondheid.

Trendwatcher Desiree Anthonijsz van Trendpers is het eens met Van der Loo en ziet het volgende gebeuren. “Die collectieve angst zorgt ervoor dat we meer in onszelf gekeerd leven. Ons nog vaker richten op onze eigen micro-omgeving en vrienden- en familiekring”. De instelling van “nu kan het nog” zorgt ervoor dat consumenten goed en duur willen eten, stijlvol willen ontspannen en volop luxe vakanties boeken.

Uit
Grote merken zoals Puma en Nike kunnen niet meer. Alle types zijn uitgemolken en het wachten is op nieuwe hypes. De thuistap gaat het winnen van pils in de horeca en afzeik-tv heeft de langste tijd gehad. Het mag allemaal wat subtieler en stijlvol.

In
Foute muziek kan rekenen op een groeiende groep liefhebbers. Net als de bermuda voor dames, waarbij Bree van de Kamp van Desperate Housewifes de toon heeft gezet. Kleinere merken komen in de gratie van de consument. De exclusievere merken zoals K-swiss winnen het van de grote multinationals.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!