MS Mode heeft de ambitie om Europees nummer één in curvy denim en ‘de Zara van de grote maten’ te worden. De modeketen bevindt zich ‘op een goede golf’, omdat het aantal vrouwen met grote maten relatief toeneemt. Dat zegt de nieuwe topman Peter van Kampen tegenover RetailTrends.
Van Kampen combineert sinds mei zijn functie van ceo van America Today met die van MS Mode. “Curvy is in. Dat zie je bijvoorbeeld aan de grote maten op de covers van magazines”, stelt hij. MS Mode had volgens hem een stoffig imago, maar focust zich nu meer op jongere klanten. Die kwamen vroeger alleen de winkel binnen als ze met hun moeder gingen winkelen. “Nu proberen we ook klanten tussen de 18 en 30 jaar goed te bedienen”, zegt Van Kampen.
De modeketen onderscheidt zich van concurrenten met een ‘perfect fit’. Waar andere merken de grote maten ‘erbij doen’, is MS Mode volgens hem een specialist. “Dat betekent niet dat we er voor elke maat twee centimeter stof bijdoen, maar dat we met een bijna wetenschappelijk benadering op zoek gaan naar de juiste pasvorm. Dat specialisme hebben we hiervoor veel te weinig benut.”
MS Mode heeft volgens Van Kampen ‘de meest loyale klanten’ van alle formules van modeondernemer Roland Kahn. Er zijn nu 1,4 miljoen members uit zes landen. MS Mode kan daar informatie uithalen om relevanter te worden voor klanten en zo een sterkere positie in te kunnen nemen, stelt hij. “Ik ben ervan overtuigd dat we op een pot goud zitten.”
RetailTrends neemt in een driedelige serie de modeketens van Roland Kahn onder de loep. Klik hier om meer te lezen over de strategie van MS Mode.
Reacties 0