Bekendheid Europees Ecolabel moet omhoog

Het Europees Ecolabel bestaat inmiddels zo`n 12 jaar, maar is in Nederland amper bekend. Om daarin verandering te brengen is de `flowerweek`promotiecampagne gestart. Het keurmerk voor non-food producten en diensten die het milieu minder belasten heeft als symbool een bloem, wat de naam voor de campagne verklaart. De Flowerweek richt zich met name op moeders in de leeftijd van 25 tot 45 jaar. Zij hebben meer interesse in het milieu en doen daarbij meestal de boodschappen. De Flowerweek is erg belangrijk voor het vergroten van de bekendheid van het keurmerk. Het Europees Ecolabel heeft in Nederland negen producten: bont- en totaalwasmiddel, handafwasmiddel en vaatwastabletten onder de Klok ECO-paraplu van Dalli Benelux. Verder is een aantal accommodaties, waaronder Grand Hotel Opduin op Texel en Landal GreenParks Twenhaarsveld te Holten, voorzien van het keurmerk. In Europa zijn er inmiddels meer dan 1.000 producten en diensten te vinden met het Europees Ecolabel. Vanaf januari 2005 zijn in Nederland toiletpapier en papieren handdoekjes van Horgen AG met het Europees Ecolabel verkrijgbaar. Diverse foodretailers zullen de producten in het assortiment opnemen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!