Just Brands heeft onlangs zijn grootste winkel in Nederland geopend. Met de verhuizing naar een deur verderop verkreeg de retailer zeshonderd vierkante meter. Bijna vier keer zo veel oppervlakte als in het oude pand. De drie labels van Just Brands, PME Legend, Cast Iron en Vanguard, verhuisden mee en krijgen de ruimte om uitgebreid te worden tentoongesteld aan de Spuistraat.
In de winkel draait het om imago- en merkbeleving. Het interieur oogt stoer en is net als de labels gericht op mannen. Hout en ijzer zijn elementen die veel terugkomen. Stellingen en kledingrekken van donker ijzer steken streng af tegen de lichte houten vloer. Die combinatie maakt dat het geheel rustiek overkomt en het vele groen versterkt de natuurlijke sfeer.
Just Brands heeft onlangs zijn grootste winkel in Nederland geopend. Met de verhuizing naar een deur verderop verkreeg de retailer zeshonderd vierkante meter. Bijna vier keer zo veel oppervlakte als in het oude pand. De drie labels van Just Brands, PME Legend, Cast Iron en Vanguard, verhuisden mee en krijgen de ruimte om uitgebreid te worden tentoongesteld aan de Spuistraat.
In de winkel draait het om imago- en merkbeleving. Het interieur oogt stoer en is net als de labels gericht op mannen. Hout en ijzer zijn elementen die veel terugkomen. Stellingen en kledingrekken van donker ijzer steken streng af tegen de lichte houten vloer. Die combinatie maakt dat het geheel rustiek overkomt en het vele groen versterkt de natuurlijke sfeer.
Echte sfeerbepalers in een interieur zijn doorgaans terug te vinden in de details en aankleding. En ook daarmee zit het in deze winkel wel goed. Het is duidelijk te zien dat er nagedacht is over de aankleding. Naast kledingwinkel zou het pand zo dienst kunnen doen als museum. Overal zijn historische elementen aangebracht. Jerrycans, gereedschapskisten, luchtdrukmeters, wie goed om zich heen kijkt in deze winkel blijft ouderwetse voorwerpen vinden.
Daarnaast heeft het decor nog een aantal opvallende stukken. Zo is er een propeller van een oud vliegtuig verwerkt in de inrichting en staat er een ouderwetse DKW-motor bovenop een stellage. Naast alle historie bevindt de winkel zich wel degelijk in het nu. Een grote wand met led-schermen toont de reclame van de verschillende merken. En ook in de etalage zijn het led-panelen die de verkoopinformatie tonen.
Om het verblijf in de winkel te verlengen, is er gekozen voor ruim opgezette paskamers. Wachtende medeshoppers kunnen in de tussentijd plaatsnemen op de bank en hun voeten laten rusten op de leren poef, genietend van een kopje koffie. Ook in deze hoek is voortgeborduurd op de rustieke stijl. De magazines om doorheen te bladeren liggen op donkere bijzettafels waarvan het hout zijn beste jaren gehad lijkt te hebben. En de vloerkleden kunnen bij oma van zolder komen. Maar toch past dit bij het gehele plaatje.