A-merken flirten met Aldi

De positie van het A-merk komt steeds meer onder druk te staan in de fullservice supermarktformules. Dus staat de deur naar het discountsegment nu open.

Jarenlang werden Aldi en Lidl welhaast genegeerd door fabrikanten van A-merken. Hierbij moet worden gezegd dat zij zelf ook niet stonden te springen om A-merken met hun gemiddeld duurdere prijzen dan naamloze producten. Maar beide spelers worden door de voortdurende prijzenoorlog in elkaars armen gedreven. De A-merken zien dat de meeste andere formules steeds meer ruimte inramen voor het eigen huismerk. Tegelijkertijd zien Aldi en Lidl kansen door de toevoeging van A-merken in het assortiment. De consument houdt wel van goedkoop, maar een bekend merk is op zijn tijd best prettig. Ruim een derde van het Lidl-aanbod bestaat nu uit merkartikelen. Dit succes is bij Aldi niet onopgemerkt gebleven, zodat daar nu ook de deuren zijn opengezet voor A-merken.

Het gehele artikel is te lezen in het januarinummer van RetailTrends 2006
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen bij
sales@retailtrends.nl.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!