Uitverkoop nekt winkels

De permanente uitverkoop kost honderden winkels de kop. Mode-organisatie Mitex voorspelt dat tot 2010 zeker duizend van de tienduizend modewinkels verdwijnen. “Modewinkels staan extra onder druk door de sterk wisselende collecties. Soms wel zes per jaar”, zegt Kees Verhoeven van MKB Nederland.

Door de aanhoudende uitverkoop denkt de massa dat ze continue worden gematst door de winkeliers. Reclamegoeroe Eugène Roorda nuanceert dat beeld: “De consumenten hebben geen idee wat de inkoopprijs is van artikelen. Een truitje in de aanbieding – voor 21 euro – kost in werkelijkheid misschien 3 euro”.

Het Kruidvat verkoopt momenteel producten, waarbij de korting kan oplopen tot 75 procent. "Of we daar nog winst op maken? Een beetje. Soms spelen we quitte. Anders moeten die spullen terug naar het magazijn. Soms wil je gewoon oude voorraden kwijt om ruimte te maken voor nieuwe artikelen", zegt een woordvoerder.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!