Meer marketing voor Philips

Philips presteert goed met behulp van nieuwe producten. Zo komt meer dan de helft van de totale omzet voor rekening van producten die korter dan twee jaar op de markt zijn. Producten zoals de platte televisieschermen, de thuistap en nieuwe scheerapparaten doen het goed.

Philips zal zich de aankomende jaren meer gaan terugtrekken uit volwassen markten. Om toch dit soort producten te blijven leveren, gaat het elektronicaconcern joint ventures aan. Een goed voorbeeld hiervan is de samenwerking met het Koreaanse LG, voor de productie van televisies met ouderwetse beeldbuizen. Philips ontvangt wel de marges maar draagt niet de risico’s van de producent.

Met de ruimte die het bedrijf met deze werkwijze krijgt, wil het zich gaan richten op het bedenken van nieuwe producten en de marketing daarvan. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!