`Het is slecht gesteld met de retailcommunicatie`

Retail vestigt de aandacht traditioneel op verkopen. Zeker in tijden van laagconjunctuur is dit het geval. De communicatie heeft hier onder te lijden. Dat is althans de mening van de jury van de jaarlijkse Retail Reclame Prijs. De juryleden spreken van onder meer een gebrek aan creativiteit en originaliteit. Het niveau van de retailcommunicatie wordt door de jury als belabberd bestempeld. Volgens jurylid Floor Heijn zijn de campagnes van retailers slechts bedoeld om omzet te genereren en niet om merken op te bouwen. Ook lijken de reclames zo veel op elkaar dat in feite alleen de logo`s nog van elkaar verschillen, zo stelt Heijn. Reclamebureaus relativeren deze mening. Gelukkig zijn er volgens Heijn ook positieve uitzonderingen op deze regelt. Het jurylid noemt bijvoorbeeld de campagne van Pearl waarin steeds dezelfde twee typetjes opduiken, Albert Heijn die zich profileert als aanbieder van kwaliteit tussen de prijsvechters en de campagne `Geen fratsen` van C1000. Deze doen volgens Heijn juist wel aan merkenopbouw. Pearle en Albert Heijn zijn overigens ook genomineerd voor de Retail Reclame Prijs, evenals DA en Specsavers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!