Supermarkt moet out-of-homeconcepten kopieren

Supermarktketens pogen met foodservice-achtige concepten een graantje mee te pikken van de groei van de omzet in het out-of-homekanaal. De out-of-hometak moet zich wel degelijk zorgen maken als niet erkend wordt dat snel niet meer voldoende is en dat `vers` momenteel uitermate populair is bij de consument. Fresh fastness is de trend, zo constateerde Christiaan Rikkers van Jos de Vries The Retail Company onlangs op het jaarcongres De Markt Voor de Foodservice. Verder wil de consument zich thuis voelen bij een out-of-homeketen. Ofwel kort samengevat: de klant wil een gezond broodje, dat ter plekke klaar wordt gemaakt en dat in een luie fauteuil of stoel (bij voorkeur bij een open haard) opgegeten kan worden. McDonald`s bijvoorbeeld is momenteel druk bezig met het vervangen van de formica tafeltjes door meubilair met een warmere uitstraling. Supermarkten vechten terug door steeds meer vers belegde sandwiches aan te bieden naast het broodsegment en steeds meer horeca-achtige activiteiten op de winkelvloer toe te voegen. In Engeland hebben verschillende supermarktketens de inrichting al grondig aangepast. Tesco heeft haar supermarkten bijvoorbeeld aangepast met salad counters, juice bars en sushi cafes.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!