Opkomende wellness

‘Wellness’, het bekt lekker maar niemand lijkt te weten wat het precies betekent. Sommige zien het als een begrip dat staat voor een gezonde levensstijl in de meest brede zin van het woord, waarbij regelmatig bewegen, verstandig eten en ontspanning hoort.

De breedte van het begrip kwam goed tot uiting op de Duits-Nederlandse beurs Well-Fit. Van verstelbare bedden tot kunstnagels, alles wat de intentie heeft je bruiner, beter of aantrekkelijker te maken valt volgens de exposanten onder het begrip ‘wellness’. De brede interpretatie van het begrip is meteen ook een gevaar en wellness dreigt nu al onder zijn eigen gewicht te bezwijken. Het wachten is dan ook op de Nederlandse oplossing bij wildgroei: het keurmerk.

Ook bij multinationals is het begrip wellness goed ontvangen. McDonald’s doet aan wellness door zeer uitgebreide voorlichting te geven over de samenstelling van hun snacks. Philips spant de kroon en heeft wellness uitgeroepen tot speerpunt. “De vergrijzing en stijgende kosten van de gezondheidszorg maken wellness tot een megatrend. Philips wil daarbinnen een leidende partij worden”, aldus Lois Fisher van Philips Consumer Health.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!