Narrowcasting werkt

Narrowcasting in winkels beinvloedt het koopgedrag en winkelkeuze overwegend positief. Dat blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksbureau Arbitron. De resultaten over het effect van narrowcasting zijn positief: 29 procent van consumenten die een product heeft gezien op een televisiescherm, koopt dat product spontaan.

Uit hetzelfde onderzoek onder Amerikaanse consumenten bleek verder dat 1 op de 10 shoppers er een gewoonte van maakt om de uitzendingen in de winkel te bekijken en onderbreekt het winkelen hiervoor regelmatig. Ook gaf driekwart van de respondenten aan dat ze de televsieschermen handig vinden.

Qua content gaf 81 procent van de consumenten aan, specifieke winkelgerelateerde content te willen zien. Aanbiedingen scoren het hoogst: 81 procent is hierin geïnteresseerd, gevolgd door productinformatie (72 procent) en speciale evenementen (68 procent).

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!