De nadelen van de klantenkaart

Iedere consument heeft wel een paar voordeelkaarten. De één is gratis en voor de andere moet een eenmalig bedrag worden betaald. Winkelen met een klantenkaart waar ook mee kan worden gepind, wordt afgeraden. Zo rekent de Bijenkorf 1 procent van het opgenomen bedrag, net als Vroom en Dreesman. Bij een negatief saldo moet de gebruiker zelfs 4 procent betalen. “Het is natuurlijk lekker makkelijk en snel winkelen met zo’n betaalkaart, maar het kopen op krediet zorgt vaak voor torenhoge rentes”, aldus T. Bijmolt, hoogleraar marketingonderzoek.

Directeur Joop Holla van marktonderzoekbureau GfK raadt aan het eigen koopgedrag te analyseren voordat men overgaat op het kopen van een kaart. “Je moet jezelf afvragen of de kosten van een kaart er in een jaar uit te halen zijn. Daarentegen is het aanschaffen van een gratis klantenkaart altijd een goed idee. Zeker als je veel in een bepaalde winkel komt, kan het voordeel flink oplopen”. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!