Site tegen junkfoodmarketing

Britse kinderen worden op een internetsite door de voedingsconsumentenbond The Food Commission gewezen op de junkfoodmarketingtechnieken. Zo wordt er op de informatiesite uitgelegd waarom er speelgoed in ontbijtproducten zitten. Op een andere pagina wordt onder de titel ‘Who’s messing with my mind?’ een geldtellende reclameman neergezet die een hele trukendoos opentrekt om kinderen te verleiden.

Voedingsproducenten zijn de aanvallen meer dan zat. Jeremy Preston, directeur van de Food Advertising Unit: “Kinderen zien maar vijf voedselreclames per dag ten opzichte van 28 reclames voor ieder ander product”.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!