Advertorial: Doe dat nou niet

Advertorial: Doe dat nou niet

Na 30 jaar lief en leed met onze klanten gedeeld te hebben vinden we er wat van bij Valk Solutions. Zo mooi dat retail organisaties allemaal bezig zijn om technologie voor zich te laten werken. En wat pijnlijk dat dezelfde `tech` valkuilen hardnekkig voorbij blijven komen. Trots als we zijn op 20.000 gebruikers delen we de volgende "Doe dat nou niet" inzichten met jou.

E-DC
Niet doen, zo'n apart centraal magazijn voor de uitlevering van webshoporders. Een E-DC is kostbaar met aparte voorraden en extra operationele kosten. Webshopbestellingen kunnen gewoon uit hetzelfde distributiecentrum komen waar ook de winkels door bevoorraad worden. Weborders batchgewijs picken in zones en verdelen met een put-to-light oplossing geeft de allerlaagste kosten per order. En belangrijk, de complete voorraad blijft beschikbaar voor de hele formule, online en offline. Gebruik gerust ook de winkel voorraden met ship from store. Met geschikte ordermanagement en fulfillment software kunnen deze varianten flexibel naast elkaar bestaan.

Maatwerk
Het blijft verleidelijk om op maat bediend te worden. Maar doe het niet, want maatwerk software is duur en al snel achterhaald, je loopt vast. Zowel je eigen organisatie ontwikkelt zich voortdurend als ook de technologische mogelijkheden. Dus maatwerk moet steeds aangepast worden. Als je het wiel opnieuw probeert uit te vinden, loop je altijd achter de feiten aan. Dus haak liever aan op standaarden en lift als vanzelf mee op doorontwikkelingen van een specialist in je branche.

Interfaces
Onvermijdelijk, want greenfields doen zich zelden voor. Maar beperk interfaces tot het absolute minimum. Imports en exports tussen eiland systemen fnuiken je slagkracht als retailer. Ze zijn storings- en foutgevoelig en je loopt leeg op beheer. Internet technologie voorziet in de fijne mogelijkheid van webservices, ook wel API's genoemd, die online en realtime berichtjes lezen en schrijven tussen applicaties. Waardoor je altijd up to date bent, nooit achter de feiten aanloopt. Kies een cloud platform met open API services.

Vele data bronnen
Niet doen, dezelfde data in verschillende bronnen opslaan. Winkelsystemen, webshopsystemen, CRM- en ERP- systemen, je bent voortdurend aan het synchroniseren en corrigeren. Je data is je goud, de olie voor je merk en campagnes. Er kan maar één waarheid zijn over elke klant, elk artikel, elke actie, order, transactie. Om je klant echt voorop te kunnen stellen zul je de data centraal moeten trekken. Moderne omnichannel oplossingen borgen één bron met volledige, juiste en actuele data.

Webshop los van winkels
We zien het nog steeds, met een mooie historie van stenen winkels openen formules een webshop helemaal los van de winkels. Doe dat nou niet, koester de klantrelaties van de winkels en trek die door naar de webshop. Beschouw de webshop als een verlengstuk van de winkels, niet als een aparte bron van inkomsten. Met de juiste software gaat de webshop business genereren voor de winkels. En gaan de winkels de webshop dragen en promoten, bijdragen in het online vertrouwen, dát is pas omnichannel.

Hoe dan wel?
Kom naar EuroSHOP en we laten je zien hoe het anders kan. Met al je data veilig centraal in de cloud. En je applicaties gewoon in de browser. Doordat je diensten op één centrale dataset werken, met één waarheid, komen je klanten echt voorop te staan. Vergroot je slagkracht en bespaar op interfaces en beheer met het ASPOS omnichannel retail platform in de cloud van Valk Solutions.

Meer informatie over Valk Solutions vind je hier. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!