Duitsland massaal naar de discountsuper

Discountsupermarkten blijven het goed doen in Duitsland. Het afgelopen jaar bereikten discounters bij onze oosterburen voor het eerst een marktaandeel van meer dan 40 procent: 40,5%. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau ZMP. Katalysator van deze groei is Lidl, dat met een omzetgroei van 11 procent concurrent Aldi in de schaduw zet. Aldi’s omzet kende namelijk een daling van 1,2 procent. Andere discountketens in Duitsland als Netto, Plus en Norma groeiden wel, net als Lidl.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!