Eigen brood supers succesvol

Supermarkten doen goede zaken met hun eigen broodlabels. De afgelopen jaren hebben veel supers met succes zo’n eigen broodlabel geïntroduceerd. Jan Linders bracht in 2004 bijvoorbeeld het merk Korengoud in de schappen, en zag sindsdien de broodomzet met 13 procent stijgen. Liefst 80 procent van Jan Linders’ broodomzet komt nu van Korengoud.

Dit dagverse brood is des te lucratiever omdat de marges ruim zijn. Het afgelopen jaar was de totale broodmarkt goed voor bijna 1 miljard euro. Bij discounters met een klein assortiment stijgt de broodomzet overigens niet.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!