Van Haren ziet in Nederland ruimte voor 150 schoenwinkels

De 110 filialen van Van Haren in Nederland zullen in 2004 ongeveer 3,6 miljoen paar schoenen verkopen. De gemiddeld prijs voor een paar schoenen is 20 euro, warmee Van Haren (in geld uitgedrukt) goed is voor een marktaandeel van 4%. De ongeveer 1.000 werknemers behalen dit jaar een bruto-omzet van 70 miljoen euro, 5 miljoen euro meer dan vorig jaar. Elk verkooppunt is goed voor een omzet van gemiddeld 654.000 euro. Van Haren, volgens eigen zeggen de tweede schoenenketen van ons land en sinds 1985 eigendom van het Duitse Deichmann-concern, ziet in Nederland ruimte voor 150 vestigingen. Op korte termijn zullen winkels met een winkelvloeroppervlakte van 300 tot 350 m2 geopend worden in Amstelveen, Amersfoort, Heerhugowaard en Tilburg. Jaarlijks wil het concern vier tot vijf nieuwe winkels openen. Het in 1929 door Ivo van Haren opgerichte schoenenconcern heeft in ons land een geholpen naamsbekendheid van maar liefst 98%. De schoenwinkels hanteren het zogenoemde rack room-systeem. Dat houdt in dat de schoenen naar model zijn gesorteerd en per paar in dozen in alle maten in de winkel worden gepresenteerd. Verder streeft Van Haren naar marktleiderschap op het gebied van service en prijs/kwaliteitsverhouding.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!