Zieltogende VVV’s moeten swingen

De VVV gaat zichzelf opnieuw uitvinden. De toerisme- en recreatiebureau’s zijn namelijk niet meer wat ze ooit geweest zijn. “De VVV was nationaal een zieltogend merk geworden”, zegt Marianne Klein, van de Rotterdamse afdeling. Daarom komt de nieuwe koepelorganisatie VVV Groep op 1 juli met een herpositionering. De groep wil terug naar de oorspronkelijke functie van de VVV, namelijk gastheerschap.

Belangrijk daarbij wordt de website vvv.nl, die de groep actief gaat promoten. De VVV-winkels moeten daarnaast gaan swingen. Voorbeeld daarbij is de Rotterdamse vestiging, die door het leven gaat als de Rotterdam Store. De inrichting is er hip en trendy, en ieder kwartaal wordt een feest georganiseerd om de winkel onder de aandacht te brengen. De herpositionering van de 280 landelijke VVV’s zal waarschijnlijk drie jaar gaan duren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!