‘Pretty Woman-effect’ bestaat echt

Aantrekkelijke, goed geklede en opgemaakte vrouwen worden beter geholpen in kledingzaken dan andere vrouwen. Dat blijkt uit onderzoek van de Amerikaanse consumentenwetenschapper Sharron Lennon. Bij het onderzoek werden 90 klanten en 13 verkopers in het geheim geobserveerd. Lennon: “Goede kleding is een indicator voor status en de hoeveelheid geld die iemand heeft te besteden. Verkopers zijn van mening dat mooi geklede vrouwen eerder wat zullen kopen. Die aanname zorgt ervoor dat ze een stuk vriendelijker naar de klant zijn.”

Daarmee lijkt het ‘Pretty Woman-effect’ bewezen. In de gelijknamige film werd de prostituee Julia Roberts matig behandeld in keldingzaken. Maar toen zij eenmaal door Richard Gere in dure kleding werd gestoken, werd zij op slag beter behandeld door hetzelfde personeel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!