Advertorial: Quinyx maakt taken als het maken van planningen en prognoses eenvoudig

Advertorial: Quinyx maakt taken als het maken van planningen en prognoses eenvoudig

Retailers hebben veel uitdagingen in deze tijden. Dat betekent veel mutaties in planningen, prognoses en loonadministratie. Dit zijn tijdrovende taken die eenvoudig opgelost kunnen worden met de juiste tools. Hiermee kan veel tijd én geld bespaard worden. In dit artikel lees je hoe grote retailers met de software van Quinyx dit voor elkaar hebben gekregen.

De groei in workforce management en belang van flexibiliteit
De workforce management markt groeit, wereldwijd is de verwachting dat deze de komende jaren nog verder zal groeien met 8%. De techniek ondersteund de mens en dat heeft vele voordelen. Zeker in tijden van Corona ziet Quinyx dat hun klanten in Retail hier nog meer voordeel aan hebben. De snelheid waarmee prognoses en roosters aangepast kunnen worden, maar ook de manier van communiceren geeft deze retailers een enorme voorsprong op hun concurrenten.  
 
Flexibiliteit is ook voor de werknemer steeds belangrijker. Uit een recent rapport van Quinyx bleek dat 73% van de ondervraagde non-desk werknemers in Nederland een sociale gebeurtenis of feestdag gemist te hebben vanwege werk. En dat 61% van de ondervraagden aangaf dat de mogelijkheid om hun eigen diensten te plannen de factor zou zijn om het werkgeluk te verbeteren.

In de toekomst zal het voor werkgevers belangrijker dan ooit zijn om de nodige maatregelen te nemen om hun werknemers meer invloed te geven en hen te helpen meer controle te krijgen over hun werk-privébalans. Retailers als Decathlon, Rituals, Vrijbuiter, Swarovski, KIKO Milano gebruiken daarom Quinyx voor hun workforce management. Het biedt hun meer efficiëntie, ze besparen kosten en het verhoogt het de medewerkerstevredenheid. Lees verder om te zien hoe ze dit bereikt hebben.  

Rituals: slimmere roosters en eenvoudiger salarisbeheer
De internationale winkelketen Rituals biedt een breed scala aan verschillende parfums en cosmetica. Hun filosofie is om alledaagse routines om te zetten in zinvolle momenten. Met meer dan 500 verkooppunten over de hele wereld, leidde deze filosofie hen er ook toe om Quinyx te kiezen om hun personeel te plannen en te beheren.

Vestigingsmanagers kunnen met de tool snel goede werkroosters voor hun winkel maken en deze eenvoudig aanpassen aan veranderingen, bijvoorbeeld bij afwezigheid of ziekte. De medewerkers krijgen via de app meer inzicht en controle over hun werkschema en ook de communicatie loopt nu via één kanaal.

Op het hoofdkantoor heeft Quinyx de koppeling met de salarisadministratie ingeregeld. Zo worden de salarisgegevens in slechts enkele minuten opgehaald uit het systeem van Quinyx. Iets wat voorheen elke maand een hele dag werk kostte.


Decathlon bespaart tijd en geld met Quinyx
Wereldwijde sportwinkelketen Decathlon schakelde over naar Quinyx om de personeelsplanning en tijdrapportage te verbeteren. Iets wat altijd handmatig werd gedaan met behulp van spreadsheets - een proces dat tijdrovend, duur en foutgevoelig was.
Decathlon was binnen 60 dagen operationeel met het platform. De resultaten werden snel zichtbaar:

  • Minder kosten dan voorheen én ze besparen veel tijd (ongeveer 30 uur per maand)
  • Betere planningen maar ook een beter goedkeuringsproces en de communicatie tussen winkelmanagers en teams
  • Betrouwbaarder systeem, geen fouten meer in mutaties
  • Een maand van tevoren een duidelijk zicht op de geplande werktijden, wat het gemakkelijker maakt om realistisch te budgetteren


Kiko Milano: Efficiëntere planningen en intelligente prognoses
Cosmeticamerk KIKO Milano heeft 900 winkels in 20 landen en maakt met Quinyx nu in hun winkels in België gebruik van automatisch AI-gestuurde planningen. Met slechts één druk op de knop is het mogelijk om werkroosters samen te stellen op basis van vaardigheden en ervaring van medewerkers. Met intelligente prognoses hebben vestigingsmanagers en directie beter inzicht om het beste rendement te behalen. 

De implementatie van het nieuwe systeem is uitgevoerd door Kega, de implementatiepartner van Quinyx in de Benelux. Nu geniet KIKO Milano van een systeem dat er altijd voor zorgt dat de juiste mensen op het juiste moment op de juiste plek werken. 


Ervaar het gemak van workforce management
Als bedrijf moet je blijven innoveren om voor te blijven op de concurrenten. Het managen van werknemers, efficiënter werken en beter communiceren zijn belangrijke onderdelen hierbij. De technieken zijn tegenwoordig zo goed dat tijdrovende taken eenvoudiger kunnen. Quinyx biedt die innovatieve software voor workforce management.    

Ook weten hoe je via de desktop als via de app toegang kan hebben tot planningen, vakantiedagen en beter met elkaar kunnen communiceren. En managers de tool biedt waarmee ze inzicht in planningen, prognoses hebben. Of wil je meer informatie over de koppeling naar de loonadministratie zodat fouten verleden tijd worden? Quinyx laat graag zien wat er mogelijk.  

Lees meer details en succesverhalen van andere klanten. 
Neem contact met ons op om te zien hoe we u kunnen helpen. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in